10 Nisan 2015 Cuma

Davet masalarınız kendi yaptığınız peçete halkalarıyla ışıldıyor


Bu güzel peçete halkalarını yapmaya ne dersiniz?

Bu sefer Paperdeco kullanmaya karar verdim. Paperdeco ile çok orijinal ve değişik dokular yapabildiğim için bu ürünümüzü çok seviyorum. Paperdeco dut ağacının liflerden yapılır ve naturel veya beyaz şekilde satılır. Paperdeco beyaz narin ve dantelimsi bir görünüm verirken naturel ahşapımsı bir görünüm verir.  Paperdeco çok çeşitli çalışmalar için kullanılabilir, abajur bile yaptım.


Paperdeco makasla kesilebilir ama ben daha doğal bir görünüm için yırtmayı tercih ediyorum. Yırtmak için önce Paperdeco'yu ıslatıp sonra istediğim uzunlukta yırtıyorum.

Powertex kullanmaya başlarken Powertex dergilerinden örnekler yapmaya çalıştım. Beni sinirlendiren şey nasıl yapacağımı gösterecek detayli resimlerin eksikliğiydi. Kendi projelerimde aynı hatayı yapmayacağıma dair kendime söz verdim. Resim çekmeye başlarken, bunun kolay olmadığını öğrendim. Değişik yöntemleri denerken, resimlerim biraz normal çerçevesinden çıktı, bazıları Powertexle güzel çıktı, bazıları kuru Paperdeco ile daha anlaşılır oldu. Bazılarını anlaşılır yapabilmek için tek yol bir parça kumaş kullanmaktı.

Peçete halkaları için gerekenler:
-Powertex (ben Bronz kullandım) 6 halka için yaklaşık 100gr Powertex lazım
-küçük iplik parçaları
-taş, düğme, boncuk gibi decorasyon malzemeleri
-streç filmle kapladığınız bir havlu kağıdı rulosu
-kürdanlar
-vurgu için ColorTricxs ve Easy Varnish ya da akrilik boya
*bu ürünleri paket olarak özel fiyata veriyoruz. Detayli bilgi bu yazının en son bölümde bulabilirsiniz


Eğer daha önce Powertex ile çalışmadıysanız blogun http://lilartsanat.blogspot.com.tr/2015/04/powertex-kumas-sertlestirici-kullanmaya_3.html sayfası okumanızı tavsiye ederim.

Yapımı:
-Paperdeco'yu az suyla nemlendirin
-parmaklarınıza biraz Powertex alıp Paperdeco'nun içine ovun
-tüm parçayı kaplayın ve hiç bir bölümü unutmadığınıza emin olmak için iki tarafa kontrol edin
-Paperdeco'yu havlu kağıdı rulosunun etrafına sarın. Aşağıdaki fotoğraflarda çeşitli yollarını görebilirsiniz.

Bu örnek için yaklaşık 40cm  uzunluğunda bir parça Paperdeco rulonun etrafına sardım. Ardından iki uçlarını doladım ve güzel bir şekil verdim


Bu örneği yaklaşık 25cmlik bir parça Paperdeco ile yaptım. Uçları tamamen birleştirmek yerine geri katladım. İplikleri Powertex ile ıslattım ve onlarla boşluğu doldurdum. Birkaç tane boncuk aldım ve tam ipliğin ortasında bastırdım. Kürdanları inci etrafındaki  ipliklere şekil vermek için ve parmaklarımla fazla düzleştirdiysem Paperdeco ve ipliklerini kaldırmak için bir araç olarak kullandım.


Bu örnek için yaklaşık 30cm uzunluğunda bir parça Paperdeco lazım. İlk olarak bir ucu öteki ucun üzerine katlayıp geri katladım. Katlama çizgisinin yanına büyük bir düğme yapıştırdım. Düğmenin iyi yapışması için küçük Paperdeco parçalarını Powertex ile ıslattım ve kürdan ile düğmenin arkasında ve etrafında kullandım.


Bu örneğin anlatımı için zorlandım. En zor örnek, fakat sonucu çok beğendiğim için sizinle paylaşmak istiyorum. Anlamıyorsanız çekinmeyin, yorumlara yazın. Yaklaşık 35cm uzunluğunda bir parça Paperdeco lazım. Bir tarafa diğer tarafa dediği noktada uçları dışa katladım. Sonra tekrar uçları ortaya katladım. Ortaya bir taş koyup oluşan iki Paperdeco kanatçığı taşı sabitlemek için kullandım ve parmaklarım ve kürdanla güzel bir şekil verdim.


Ve şimdi iki gün kurumaya bırakalım. Kuruyunca halkalar bir yere değmesin diye bir kap üzerine koydum. Merak edip erken çıkartmayın, yuvarlak şekli korunası için en az iki gün ruloda kalması lazım.

Gelecek yazımda nasıl boyayacağınızı anlatacağım, o zamana dek görüşürüz.

Ve lütfen, sorularınız varsa, çekinmeyin, yorumlara yazın.

İyi eğlenceler!

FIRSAT!!
Bu projeyi paket olarak sunuyoruz. Pakette yarım litre Powertex, 40gr Paperdeco naturel, 100ml Easy Varnish ve 40gr Colortricx var.
Bu ürünleri normalde toplam fiyatı 118 TL iken, şimdi 99 TL!



Powertex'i Türkiye'nin her yerine dağıtıyoruz. Fiyatlar için sitemize bakınız:
                                           www.lilartsanat.com
İsterseniz bizi 0216 427 7572 ve 0532 256 9030 nolu telefonlardan arayabilirsiniz veya info@lilartsanat.com'a e-mail yollayabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder